Irodakialakítás extra munkái

Kérdés: Társaságunk hosszú távú irodabérleti szerződést kötött (5 év, optimálisan hosszabbítható) egy irodaházzal. Az irodáink kialakításával kapcsolatos extra munkálatok költségét a bérbeadó továbbszámlázná felénk közvetített szolgáltatásként. Ezen extra munkálatok során beépített gépek, berendezések, felszerelések stb. tulajdonjoga nem szállna át a bérbevevőre, marad a bérbeadó tulajdonában. Az átszámlázott összeget a bérlő társaság kimutathatja-e a könyveiben bérelt ingatlanon végzett beruházásként, és a számviteli politikában rögzített 6%-os leírási kulcs alkalmazható-e erre a tételre, függetlenül attól, hogy a bérleti szerződés időtartama csak 5 év? Amennyiben a bérelt ingatlanon végzett beruházásként nem értelmezhető a fenti tranzakció a bérlőnél, akkor milyen egyéb módon számolhatja el azt a társaság?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenység érdekében felmerült ráfordításnak, és így annak összegével a Tao-tv. 3. számú mellékletének A/13. pontja alapján az adózás előtti eredményét a társaságnak növelnie kell.Az érdemi válaszhoz számtalan kérdésre hiányzik a válasz!Válasz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 14.

Bérelt ingatlan felújítása, adóalap-csökkentés

Kérdés: Építőipari kivitelezéssel foglalkozó kft. bérelt ingatlanban irodájának kialakítását, felújítását végezte el. Az irodakialakítás tárgyévi beruházási költsége a társaságiadó-alap megállapításánál a Tao-tv. 7. §-a (1) bekezdésének zs) pontja szerinti adóalap-csökkentő tételként figyelembe vehető-e, különösen tekintettel arra, hogy kivételt képez, ha üzemkörön kívüli ingatlanon végzik a felújítást?
Részlet a válaszából: […] ...Tao-tv. 7. §-a (1) bekezdésének zs) pontja alapján az adózás előtti eredményt csökkenti az adóév utolsó napján kis- és középvállalkozásnak minősülő adózónál ... az ingatlan bekerülési értékét növelő adóévi felújítás, bővítés, rendeltetésváltoztatás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.

Iroda kialakítása üzemelő épületben

Kérdés: Vállalkozásunk vásárolt egy szerkezetkész helyiséget iroda létesítése céljából, valamint egy raktárhelyiséget egy már üzemelő üzlet- és irodaházban. Az iroda és a raktár vételének és kialakításának a költségeit a mikro- és kisvállalkozások számára biztosított adózás előtti eredménycsökkentésként figyelembe veheti-e a vállalkozás? Kell-e a helyiségekre külön használatbavételi engedélyt kérni a hatóságoktól, és ha igen, akkor melyiktől?
Részlet a válaszából: […] Ha a vállalkozás már üzemelő üzlet- és irodaházban vásárolta az ingatlant, úgy az már nem minősül korábban még használatba nem vett eszköznek, így a kedvezmény nem érvényesíthető az egyéb feltételek teljesülése esetén sem.Az épített környezet alakításáról és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 18.