Üzemeltetési költségek megosztása

Kérdés: Több gazdálkodó szervezet által használt, közösen üzemeltetett, fenntartott épületek esetében hogyan lehet az üzemeltetési költségeket a közös használatban részt vevők között kimutatni? A pénzügyi műveletek egyéb bevételei, illetve a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai közötti elszámolással? Mi alapján történjen a megosztás? Lehet esetleg más megoldás is?
Részlet a válaszából: […] ...– a pénzügyi műveletek egyéb bevételei, a résztvevők a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai között számolják el a követelésekkel, illetve a kötelezettségekkel szemben. Indokolt, hogy a közös üzemeltetésben részt vevők – az üzemeltető előterjesztése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 3.

Költségek átterhelése

Kérdés: Egy 100%-ban külföldi tulajdonban (legfelsőbb szint a holding) lévő kft. ügyvezető igazgatója külföldi állampolgár, nem áll a kft. alkalmazásában. Az ügyvezetés költségeit, valamint a holding vezetési költségeit a tulajdonos, illetve a holding negyedévente a kft.-re terheli. Ezek az átterhelt költségek tartalmukban költségráfordításra adott támogatásnak minősülnek?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatások költségei között kell elszámolnia. Az ügyvezetés költségeinek áthárítása más módon ellentétes a számviteli alapelvekkel. Az ügyvezetés esetében nem támogatást ad a kft. a tulajdonosnak, hanem – a tulajdonos számlája alapján – a kft. megtéríti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 24.

Költségek viselése bérleti díj ellenében

Kérdés: "A" kft. ingatlant adott bérbe a "B" kft.-nek. "A" kft. a bérbeadást adókötelessé tette. A bérleti szerződés szerint: a bérleti díj fejében a bérbevevő viseli a bérleményre eső valamennyi költséget és adókötelezettséget. Az adóhatósági határozat és jogerős bírósági ítélet az ügyletet ellenérték fejében történő bérbeadásnak minősítette. A számlázásra és a könyvviteli elszámolásra vonatkozóan a bérbe adó cég könyvelője tájékoztatást kért és kapott az adóhatóságtól, amelynek lényege, hogy a bérbeadónak számlát kell kiállítania a bérbeadásról, utólag is. A bérbeadónak az áfakülönbözet könyvelését az adóhatósági határozat alapján kell elvégeznie. A bérbevevőnél az utólag kapott számla könyvelését az adóhatóság nem látja indokoltnak. A bérlő könyvvizsgálójaként a kérdező ezzel nem ért egyet.
Részlet a válaszából: […] ...szerződésben rögzített bérleti díjat az áfa felszámításával, amelyet árbevételként, fizetendő áfaként kell elszámolni a követelésekkel szemben,– a bérbevevőnek pedig számláznia kell az áfa felszámításával a bérleményre jutó valamennyi költséget (az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 4.

Irodakialakítások továbbszámlázott költségeinek a minősítése

Kérdés: Új bérlő beköltözése esetén az iroda standard kiépítését a bérbeadó saját költségére a bérlő kívánságának megfelelően elvégezteti. Ezen kiépítések számlázott ellenértéke aktiválásra kerül. Vannak azonban olyan extra bérlői igények, amelyek a standard kialakítás szintjét mennyiségben vagy minőségben meghaladják, de az ebből adódó többletköltségeket a bérlő megtéríti. Ez esetben a kivitelező cég számlája részben vagy egészen továbbhárításra kerül, nyereség vagy felár nélkül. A műszaki koordinációs feladatokat folyamatos megbízás alapján egy külső megbízott végzi. Elfogadható-e ezen extra, a bérlő felé továbbszámlázott munkák ellenértékének közvetített szolgáltatáskénti elszámolása?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésre a válasz röviden az, hogy igen, feltételekkel. A bérlő kívánságára – a bérlemény rendeltetésszerűhasználatbavétele előtt – elvégzett, a standard kialakítás szintjétmennyiségben vagy minőségben meghaladó munkáknak a kivitelező által...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 26.

Bérbeadáshoz kapcsolódó költségek számlázása

Kérdés: A társaság üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiség egy részét mi is bérbeadjuk, illetve az ott felmerült egyéb költségeket (telefondíj, írószer, tisztítószer, bér+járulékai stb.) továbbszámlázzuk. A számlán a bérleti díj egy soron, a továbbszámlázott egyéb költségek – mint üzemeltetési költség – szintén egy soron szerepel. Mi a helyes könyvelés ez esetben? Helyesen számlázunk-e? Az áfát hogyan kell felszámítani? Közvetített szolgáltatás lehet-e?
Részlet a válaszából: […] ...költségek fedezeteként számlázott díjáfáját, ha külön szerződés támasztja alá, az általános előírások szerintimértékkel (20 százalékkal) kell 2006-ban felszámítani. Felmerülhet azonban azis, hogy az üzemeltetési költségek bérlőre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 31.