Termékmintával reklámozás

Kérdés: Kozmetikai cég a termékeit szeretné reklámozni egy magazinban. Ezt úgy oldaná meg, hogy hirdetési felületet bérel a lapkiadó saját magazinjában, és egy termékmintát ad át a lapkiadónak. A lapkiadó azt saját költségén beragasztja a hirdetési felület megadott helyére, majd számlázza a hirdetési felületet a kozmetikai cégnek. A kozmetikai cég hogyan adja át a termékmintát? Számlázza? Ha számlázza, akkor az a lapkiadó tulajdonába kerül, és annak ingyenes továbbadása hogyan adózik? (A lapkiadónál már nem "termékminta" az átadott termék.) A lapkiadónál a termék beragasztása ingyenes szolgáltatásnak minősül?
Részlet a válaszából: […] ...figyelembevételével a válasz:A kozmetikai cégnek a bérelt hirdetési felület a lapkiadóáltal számlázott összegét az igénybe vett szolgáltatások között kellelszámolnia mint reklám- és propagandaköltséget. A lapkiadónak átadotttermékmintát pedig – mint nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 15.

Nyomdai anyagköltség elszámolása

Kérdés: Lapkiadó vállalat, mint vevő, elszámolhatja-e anyagköltségként a lapok gyártásáról szóló nyomdaszámlában feltüntetett anyagellenértéket, ha a számla külön-külön tartalmazza az anyagköltséget, a gyártási költséget és a fuvart?
Részlet a válaszából: […] ...megfelelően tartalmazza az ellenértéket. Ebből következően, ha Önök a nyomdával abban állapodtak meg, hogy a nyomda egyrészt szolgáltatást végez (legyártja a lapokat), másrészt beszerzi és értékesíti Önök felé a lapok gyártásához szükséges...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.

Könyvkiadók nyomdaköltsége

Kérdés: 2000-ben a könyvkiadóknál a nyomdaköltség alvállalkozói díjnak számított. 2001-ben hogyan kell könyvelni, mivel az nem továbbszámlázott tevékenység?
Részlet a válaszából: […] ...a könyvkiadóknál 2000-ben sem volt alvállalkozói teljesítmény. Így az elszámolása sem változik 2001-ben, igénybe vett (anyagjellegű) szolgáltatások értékeként kellett és kell elszámolni. (Nem lehet közvetített...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 3.