Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...arra, hogy a szórólapozás kapcsán a reklámozó vállalkozás érdekkörében valósul meg a reklámozási tevékenység, ez a fajta reklámközzétételi tevékenység saját célú reklámközzétételnek minősül, s így – 2017. május 26-a óta – reklámadóvonzata nincs...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Reklámújság összeállítása

Kérdés: Társaságunk kiskereskedelmi tevékenységet folytat, s reklámújságjában jeleníti meg azokat az árukat, amelyeket forgalmaz. Összeállítjuk a reklámújságban szereplő termékek listáját, fotóját, a nyomdai előkészítéssel és a nyomdai munkával, továbbá a terjesztéssel azonban más-más vállalkozást bízunk meg. Ezen túlmenően egyes beszállítóktól marketing-hozzájárulást kérünk, melynek ellenében a beszállító termékét a reklámújságban kiemelt helyen szerepeltetjük. Ebben az esetben a reklámújság terjesztőjét vagy társaságunkat terheli reklámadó-kötelezettség? Ha társaságunk a rek­lámadó alanya, akkor mi képezi az adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...az esetek jelentős részében saját célú reklám közzétételeként valósul meg. Ez az eset áll elő, ha a reklám reklámújságban, szórólapon, katalógusban, prospektusban jelenik meg, tekintettel arra, hogy ezen reklámanyagok közzétevője szinte mindenkor maga a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Nyereményakció, nyereménysorsolás reklám-e?

Kérdés: Társaságunk nyereményakciót indított bizonyos termékei vásárlásának ösztönzése érdekében, melynek során magát az akciót is hirdeti, reklámozza szórólapokon, saját weboldalán, továbbá médiahirdetést is alkalmaz. Kérdéses számunkra, hogy a nyereményakció és a nyeremény sorsolása reklámadó-kötelesnek minősül-e, és ha igen, akkor mi lesz az adó alapja?
Részlet a válaszából: […] ...szóló minden tájékoztatás, hirdetés, ideértve a sorsolás esetleges közvetítését is. Más szóval abban az esetben, ha a társaság szórólapon, televízióban, rádióban vagy óriásplakátokon népszerűsíti saját nyereményjátékát, így azok a megjelenési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Reklámadó-kötelezettség (nyomda)

Kérdés: Nyomdaipari tevékenységet folytató vállalkozás cégek megrendelésére készít katalógusokat, szórólapokat stb. Ügyfelemtől a megrendelők kérik, hogy a törvény szerinti, a reklámközzétevőre vonatkozó nyilatkozatot adja ki számukra. Véleményem szerint azonban nem ügyfelem a reklám közzétevője, reklámadó alanya ezekben az esetekben, így nyilatkozatot sem kell adnia.
Részlet a válaszából: […] ...nyomdaipari tevékenységet végző vállalkozás azzal, hogy megrendelésre katalógust, szórólapot készít, nem végez reklámtevékenységet, nem minősül reklámközzétevőnek. A reklám közzétevőjére fogalmat a reklámadóról szóló törvény nem tartalmaz, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 13.