Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...arra, hogy a szórólapozás kapcsán a reklámozó vállalkozás érdekkörében valósul meg a reklámozási tevékenység, ez a fajta reklámközzétételi tevékenység saját célú reklámközzétételnek minősül, s így – 2017. május 26-a óta – reklámadóvonzata nincs...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Reklámújság összeállítása

Kérdés: Társaságunk kiskereskedelmi tevékenységet folytat, s reklámújságjában jeleníti meg azokat az árukat, amelyeket forgalmaz. Összeállítjuk a reklámújságban szereplő termékek listáját, fotóját, a nyomdai előkészítéssel és a nyomdai munkával, továbbá a terjesztéssel azonban más-más vállalkozást bízunk meg. Ezen túlmenően egyes beszállítóktól marketing-hozzájárulást kérünk, melynek ellenében a beszállító termékét a reklámújságban kiemelt helyen szerepeltetjük. Ebben az esetben a reklámújság terjesztőjét vagy társaságunkat terheli reklámadó-kötelezettség? Ha társaságunk a rek­lámadó alanya, akkor mi képezi az adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...az esetek jelentős részében saját célú reklám közzétételeként valósul meg. Ez az eset áll elő, ha a reklám reklámújságban, szórólapon, katalógusban, prospektusban jelenik meg, tekintettel arra, hogy ezen reklámanyagok közzétevője szinte mindenkor maga a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Megrendelésre végzett nyomdai szolgáltatások

Kérdés: A kiadó cég a nyomdai szolgáltatóval vállalkozási szerződést kötött, amelyből kiderül, hogy a kiadó milyen nyomdai terméket és hány példányszámot kér. A kiadó nem bocsátotta a nyomda rendelkezésére az előállításhoz szükséges anyagokat (papírt). A számlákból egyértelműen kiderül, hogy a nyomda milyen terméket, hány példányban állított elő. A számlákon a legtöbb esetben az SZJ 22.22.3 számot (nyomdai szolgáltatás), időnként a VTSZ 49.11 számot (nyomdai kivitelezés) tüntetik fel. Ezen számlák alapján a kiadó terméket vásárol vagy szolgáltatást vesz igénybe? A kiadó SZJ 74.40.11 hirdetési tevékenységet és VTSZ 48.10 kiadványértékesítést végez. Ha a nyomda szolgáltatást nyújt, minősíthető-e az közvetített szolgáltatásnak?
Részlet a válaszából: […] ...bekezdésének 1. pontjában előírt feltételek teljesüljenek.]Áfa szempontjából a nyomda által készített újság,prospektus, ismertető, szórólap stb. értékesítése termékértékesítésnek minősül,ha ezen termékekhez az alapanyagot (a papírt) is a nyomda adja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 12.