6 cikk rendezése:
1. cikk / 6 Készpénzkezelés, ha nincs pénztáros
Kérdés: Mi a házipénztár? A készpénzkezelésről kötelező nyilvántartást vezetni? Akkor is, ha nincs függetlenített pénztáros? Indokolt külön pénztárbevételi és pénztárkiadási bizonylatokat kiállítani? Hogyan történik ez esetben az ellenőrzés?
2. cikk / 6 Szigorú számadású nyomtatványok
Kérdés: A vállalkozások által leggyakrabban használt nyomtatványok a számla, a készpénzfizetési számla, a nyugta, a bevételi és kiadási pénztárbizonylat, a pénztárjelentés, a szállítólevél, a kiküldetési rendelvény és a menetlevél. Ezek közül melyekről kell nyilvántartást vezetni? Az Szt. nem ad tételes felsorolást. Hallottam olyan véleményt is, hogy a bankkártya és az üzemanyagkártya is szigorú számadású bizonylat. Szerintem ez nem így van.
3. cikk / 6 Pénztárjelentés a kereskedelemben
Kérdés: Kereskedelmi vállalkozásoknál pénztárgép használatakor a pénztárgépszalag mellé kötelező-e hozzátűzni a nyomtatványboltokban vásárolható pénztárjelentést, és azt értelemszerűen vezetni? Ha jogszabály írja elő, kérem, írják meg, hogy melyik!
4. cikk / 6 Pénzkezelési szabályzat kis cégeknél
Kérdés: Kettős könyvvitelt vezető "kis cégek", bt.-k, kft.-k, szövetkezetek pénzkezelésével van gondunk. Nincs, aki végrehajtsa és ellenőrizze. Ezeknél a cégek vezetői kezelik a pénzt. A cégvezető tölti ki a bevételi pénztárbizonylatot, a pénztári jelentést. Lehetséges ez? Hogyan kell ezt a pénzkezelési szabályzatban előírni, hogy ne sértsenek jogszabályt?
5. cikk / 6 Házipénztár, pénztárjelentés
Kérdés: Az Európai Unióhoz való csatlakozás jelent-e valamilyen változást a házipénztári teendőkben? Pénztárjelentést milyen gyakorisággal kell készíteni?
6. cikk / 6 Pénztárbizonylatok használata
Kérdés: Kötelező-e a vállalkozásnál a bevételi, illetve a kiadási pénztárbizonylatok használata?