Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] Tekintettel arra, hogy a szórólapozás kapcsán a reklámozó vállalkozás érdekkörében valósul meg a reklámozási tevékenység, ez a fajta reklámközzétételi tevékenység saját célú reklámközzétételnek minősül, s így – 2017. május 26-a óta – reklámadóvonzata nincs....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Saját reklámfilmek bemutatása különböző fórumokon

Kérdés: A saját termékünket népszerűsítő, saját magunk által legyártatott reklámfilmeket egyrészt lehet látni a televíziós csatornák reklámjaiban, valamint a hirdetésszolgáltatókkal való szerződés alapján bizonyos internetes oldalakon, továbbá azokat mi magunk is feltöltjük a saját Facebook-profilunkra. A kérdés az, hogy ezekben az esetekben milyen fajta reklámadó-kötelezettség valósul meg, és ki minősül a reklámadó alanyának?
Részlet a válaszából: […] ...tényállás vizsgálatától függ.Ha a hirdetők (reklámozók) közvetlenül az internetes felület (weboldal, honlap) üzemeltetőjének adnak megbízást a hirdetésük megjelenítésére, a reklám közzétevőjének az internetes felület üzemeltetője minősül, figyelemmel arra,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 12.

Reklámújság összeállítása

Kérdés: Társaságunk kiskereskedelmi tevékenységet folytat, s reklámújságjában jeleníti meg azokat az árukat, amelyeket forgalmaz. Összeállítjuk a reklámújságban szereplő termékek listáját, fotóját, a nyomdai előkészítéssel és a nyomdai munkával, továbbá a terjesztéssel azonban más-más vállalkozást bízunk meg. Ezen túlmenően egyes beszállítóktól marketing-hozzájárulást kérünk, melynek ellenében a beszállító termékét a reklámújságban kiemelt helyen szerepeltetjük. Ebben az esetben a reklámújság terjesztőjét vagy társaságunkat terheli reklámadó-kötelezettség? Ha társaságunk a rek­lámadó alanya, akkor mi képezi az adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...le, illetve juttatják el a címzetthez, azaz a potenciális vásárlókhoz. Ilyen esetben ugyanis ezen megbízottak a reklámozó nevében, illetve megbízása alapján járnak el, azaz nem minősülnek tőle független reklámközzétevőnek. A nyomtatott anyag közzétételéről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Reklámnak minősülnek-e a webshopon látható fotók, leírások?

Kérdés: Cégünk webshopot is üzemeltet. Kérdésként merült fel, hogy a webshopon látható termékek fotója, a termék leírása saját célú reklámnak minősül-e?
Részlet a válaszából: […] ...Reklámadó-kötelezettség akkor állna elő, ha – mint arra fentebb utaltunk – a webshop üzemeltetője saját döntése vagy a beszállító megbízása alapján kiemelné egyik vagy másik terméket az egyébként értékesített termékek közül (előbbre sorolná az adott terméket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.