Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...végzik, így a közzétevő kvázi maga a reklámozó, jelen esetben a vállalkozás.Amennyiben a kereskedő bérbe ad a szórólapokat kihelyezni kívánó cégüknek egy területet (az információs pulton) abból a célból, hogy cégük saját termékeit szórólapokkal népszerűsítse,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Saját reklámfilmek bemutatása különböző fórumokon

Kérdés: A saját termékünket népszerűsítő, saját magunk által legyártatott reklámfilmeket egyrészt lehet látni a televíziós csatornák reklámjaiban, valamint a hirdetésszolgáltatókkal való szerződés alapján bizonyos internetes oldalakon, továbbá azokat mi magunk is feltöltjük a saját Facebook-profilunkra. A kérdés az, hogy ezekben az esetekben milyen fajta reklámadó-kötelezettség valósul meg, és ki minősül a reklámadó alanyának?
Részlet a válaszából: […] ...Utóbbira példa, amikor valaki saját Facebook-oldalt üzemeltet, szerkeszt. Ekkor a profil/oldal szerkesztője az, aki dönt arról, hogy el kíván-e helyezni – az Rtv. szerinti – reklámot (legyen az akár saját célú, akár "idegen" reklám) az általa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 12.

Nem elismert reklámköltség

Kérdés:

A társasági adó alapjának számítása során nem elismert költség a reklámközzététellel összefüggő költség, ráfordítás, ha nem kaptunk nyilatkozatot a reklámadó alanyától annak reklámadó-kötelezettségét illetően. Kérdés, hogy a reklámadó mint ráfordítás e körbe tartozik-e, azaz a reklám­adó összegére is vonatkozik-e a korlátozás?

Részlet a válaszából: […] ...A) részének 16. pontját is. E szerint 2015. január 1-jétől a társaságiadó-alany megrendelőnek (vagy más reklámköltséget elszámolni kívánó társaságiadó-alanynak) csak akkor kell megemelnie a társaságiadó-alapját a reklám közzétételével összefüggésben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.