Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...változik a helyi iparűzési adó alapja és adófizetési kötelezettsége.A számviteli törvény legutóbbi módosítása törölte az ismételt közzétételre vonatkozó előírásokat. A hatályon kívül helyezett rendelkezést 2012-ben sem kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Áfaellenőrzés (eva)

Kérdés: A Számviteli Levelek 252. számában az 5165. kérdésre adott válaszban a cím szerinti témával foglalkoztak. Véleményem szerint, a fenti összeget a bt. nem kapja meg a vevőtől, mert az eredeti számlán szereplő végösszeggel kell a helyes számlát kiállítani. A zárójelben lévő mondathoz kapcsolódó válasz más módon is megközelíthető.
Részlet a válaszából: […] ...nincsen. Természetesen, ha az adózott eredmény módosítása amegbízható és valós képet lényegesen befolyásoló hiba, akkor az ismételtközzétételtől nem lehet eltekinteni.Hangsúlyozni kell, a válaszban leírt helyesbítés csak akkorhajtható végre, ha a vevővel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 20.
Kapcsolódó címkék: