Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...adót nem érinti. Változik azonban az anyagköltség, amelynek függvényében változik a helyi iparűzési adó alapja és adófizetési kötelezettsége.A számviteli törvény legutóbbi módosítása törölte az ismételt közzétételre vonatkozó előírásokat. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Leltárhiány, -többlet számvitele, adózása

Kérdés: A kft.-nél az APEH leltárellenőrzést végzett. Bizonyos készletféleségeknél hiányt, másoknál többletet állapított meg. Hogyan kell kezelni a készletek leltárhiányát, illetve többletét a számvitelben és a társaságiadó-kötelezettség megállapításakor?
Részlet a válaszából: […] Számviteli elszámolás szempontjából mindegy, hogy ki állapítja meg a készletek leltárhiányát, illetve leltártöbbletét. A készletek leltárhiányát az új Szt. 81. §-a (3) bekezdésének e) pontja szerint az egyéb ráfordítások között kell elszámolni (könyvelési tétel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 28.
Kapcsolódó címkék: