Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...idegen reklám közzétevőjének minősül, így a beszállítóitól (vagyis a reklámozóktól) a reklámmegjelenítésért kapott árbevétel (a marketing-hozzájárulás összege vagy annak egy része) esetében reklámadóalapot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.
Kapcsolódó címkék:  

Reklámközzétételi tevékenység módosult adómértékének alkalmazása

Kérdés: Sajtótermék kiadójaként reklámközzétételi tevékenységet is végzünk. E tevékenységből árbevételünk éves szinten 500 millió forint alatt volt az elmúlt évben, és várhatóan az idén is így lesz, de meghaladta, meghaladja a 100 millió forintot. A reklámadótörvény változása miatt kell-e az adóelőlegről bevallást benyújtani, tekintve hogy – az árbevételi határ miatt – reklámadóbevallás-benyújtás sem terhelt az elmúlt évben?
Részlet a válaszából: […] A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény (Rtv.) 2015. július 5-én hatályba lépett módosításának központi eleme az adómértékrendszer átalakítása volt, melynek keretében az adófizetési kötelezettség alá nem eső adóalaprész 500 millió forintról 100 millió...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 26.