Interneten közzétett reklámszlogen

Kérdés: Ügyfelem egy külföldi tulajdonosi hátterű társaság, melynek magyar leányvállalata más magyarországi vállalkozásokkal (partnervállalatokkal) köt az anyavállalat nevében szerződést arra, hogy a partnervállalkozásokról információkat – valamint azok logóját, reklámszlogenjét – az ügyfelem magyar nyelvű honlapján jelenítse meg. A partnervállalkozás hirdetése az anyavállalat honlapján saját felhasználói fiók létrehozatalával történik. Az anyavállalat számára – a magyar leányvállalattal való elszámolás alapján – a partnervállalkozás online boltjában való vásárlás után forgalmi jutalék jár, amellett, hogy a partnervállalkozásnak egyszeri csatlakozási díjat is kell fizetnie. Ebben a konstrukcióban megvalósul-e a reklámadótörvény szerinti adókötelezettség, és ha igen, akkor ki minősül az adó alanyának (ügyfelem, annak leányvállalata vagy a partnervállalkozások), továbbá mely ellenérték után kell fizetni az adót?
Részlet a válaszából: […] ...szerint – a partnervállalkozásoktól csatlakozási díj vagy forgalmi jutalék összegének elszámolása címén kap. Amennyiben az ezen összegekről, az ügyfele által kiállított számla tételesen tartalmazza a kifejezetten a reklám közzétételéért fizetendő ellenértékrészt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 30.

Matricázott hűtővitrin kihelyezése értékesítés elősegítésére

Kérdés: Gyártói tevékenységet végző vállalkozásunk a tulajdonában álló, a termékeink emblémájával, reklámszlogenjével felmatricázott hűtővitrint bocsát a partnerkereskedői rendelkezésére abból a célból, hogy azok a termékeinket onnan értékesítsék. A hűtő elhelyezéséért (kihelyezéséért) a kereskedőnek díjat fizetünk. Emellett cégünk megállapodik a kereskedővel arról is, hogy a márkanévvel vagy reklámszlogennel feliratozott, nyomtatott reklámot tartalmazó állványokon (display-eken) elhelyezi termékeinket, továbbá a boltban, áruházban kóstolási standot állítunk fel, és a termékünket népszerűsítő pólót viselő hoszteszeket alkalmazunk. Sok esetben egy ügynökséget bízunk meg a szervezési feladokkal. Az állvány szinte minden esetben cégünk tulajdona, s díjat fizetünk a kereskedőnek az állvány kihelyezéséért. Ezen esetekben beszélhetünk-e reklámadó-kötelezettségről, s ha igen, akkor ki lesz a reklámadó alanya?
Részlet a válaszából: […] ...adóalapot képezne a közzétevő, s így reklámadóalany kereskedőnél.Ami a másik esetet (a gyártó tulajdonában álló display-ekről történő értékesítés) illeti, a helyzet hasonló. A display kihelyezéséről szóló, a vállalkozás és a terméket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 30.

Reklámadó-túlfizetés

Kérdés: Szíveskedjenek megerősíteni azt, hogy 2017-ben a reklámadó-túlfizetésként az adófolyószámlán jóváírásra kerülő összeget tárgyévi egyéb bevétel címen kell majd az érintett vállalkozásoknak könyvelniük, továbbá a társaságiadó-kulcsok csökkentése miatt a visszafizetett összegekre 9 százalékos adóterhet kell majd megfizetniük. Ez a reklámadó-túlfizetés nem minősül önellenőrzésnek, annak ellenére sem, hogy előző években elszámolt egyéb ráfordítással kapcsolatos bevételről van szó.
Részlet a válaszából: […] A kérdésben leírtakat nem tudjuk meger ő síteni!A reklámadót is – mint általában az adókat – a tényleges, bevallott összegben kell könyvelni, függetlenül az adóel ő legként, az el ő legkiegészítésként befizetett összegt ő l.A reklámadótörvény 7. §-ának (2)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 3.

Reklám nyomtatott anyagon (címkén, csomagoláson)

Kérdés: A cégünk által gyártott élelmiszerek csomagolásán különféle, a termékre, gyártóra jellemző színvilágú címke, felirat található. A csomagoláson, címkén lévő felirat tipikusan a gyártó nevét, elérhetőségét, a termék jellemzőit, összetételét tartalmazza, sokszor jogszabályi előírás alapján. Esetenként a következő feliratok is szerepelnek a címkén: "A karcsúbb alakért!", "Azért, hogy egészséges maradj!"
Részlet a válaszából: […] ...növelésére vagy egy nyereményjáték ismertetésére irányuló információt). Ezen feliratok elsődlegesen nem az adott termékre (annak jellemzőire, tulajdonságaira) vonatkozó tájékoztatási, hanem a Reklámtv.-ben rögzített célokra irányulnak (az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. február 18.

Reklámközzétételi tevékenység módosult adómértékének alkalmazása

Kérdés: Sajtótermék kiadójaként reklámközzétételi tevékenységet is végzünk. E tevékenységből árbevételünk éves szinten 500 millió forint alatt volt az elmúlt évben, és várhatóan az idén is így lesz, de meghaladta, meghaladja a 100 millió forintot. A reklámadótörvény változása miatt kell-e az adóelőlegről bevallást benyújtani, tekintve hogy – az árbevételi határ miatt – reklámadóbevallás-benyújtás sem terhelt az elmúlt évben?
Részlet a válaszából: […] ...reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény (Rtv.) 2015. július 5-én hatályba lépett módosításának központi eleme az adómértékrendszer átalakítása volt, melynek keretében az adófizetési kötelezettség alá nem eső adóalaprész 500 millió forintról 100...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 26.

Nyereményakció, nyereménysorsolás reklám-e?

Kérdés: Társaságunk nyereményakciót indított bizonyos termékei vásárlásának ösztönzése érdekében, melynek során magát az akciót is hirdeti, reklámozza szórólapokon, saját weboldalán, továbbá médiahirdetést is alkalmaz. Kérdéses számunkra, hogy a nyereményakció és a nyeremény sorsolása reklámadó-kötelesnek minősül-e, és ha igen, akkor mi lesz az adó alapja?
Részlet a válaszából: […] ...hirdetések, reklámok a társaság népszerűsítésére irányuló gazdasági reklámnak minősülnek. Így reklámadó-köteles a nyereményjátékról szóló minden tájékoztatás, hirdetés, ideértve a sorsolás esetleges közvetítését is. Más szóval abban az esetben, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Reklámadó

Kérdés: Magyarországi gazdasági társaság (kft.) üzletviteli tevékenysége keretében értékesített termékeinek bemutatásához budapesti helyszínen kialakított kiállítási terület használatához a következő költségekről fogad be számlákat: kiállítás, vásár, szervezés költsége, kiállítási terület bérleti díja, területhasználathoz kapcsolódó közüzemi (áram, víz) költségek, kiállításistand-készítés, -bontás. A bemutatott költségek elszámolásával elő­készített tevékenység a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről szóló 2008. évi XLVIII. törvény 3. §-ának d) pontja szerinti gazdasági reklámnak minősül-e, illetve a számlákat befogadó társaság a költségek elszámolásával, valamint termékeinek az expón történő bemutatásával a reklámadóról szóló tv. szerinti adóköteles tevékenységet végez-e?
Részlet a válaszából: […] Véleményünk szerint a kiállításon történő megjelenés kimeríti a gazdasági reklám fogalmát. Ebből következően a kft. a reklámadó tv. (2014. évi XXII. törvény) szerinti adóköteles tevékenységet végez a kiállításon való megjelenéssel. Az adó alapja a saját célú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 11.