Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...arra, hogy a szórólapozás kapcsán a reklámozó vállalkozás érdekkörében valósul meg a reklámozási tevékenység, ez a fajta reklámközzétételi tevékenység saját célú reklámközzétételnek minősül, s így – 2017. május 26-a óta – reklámadóvonzata nincs...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.
Kapcsolódó címkék:  

Saját reklámfilmek bemutatása különböző fórumokon

Kérdés: A saját termékünket népszerűsítő, saját magunk által legyártatott reklámfilmeket egyrészt lehet látni a televíziós csatornák reklámjaiban, valamint a hirdetésszolgáltatókkal való szerződés alapján bizonyos internetes oldalakon, továbbá azokat mi magunk is feltöltjük a saját Facebook-profilunkra. A kérdés az, hogy ezekben az esetekben milyen fajta reklámadó-kötelezettség valósul meg, és ki minősül a reklámadó alanyának?
Részlet a válaszából: […] ...ugyanakkor nem feltétlenül azonos a honlap üzemeltetőjével. Utóbbira példa, amikor valaki saját Facebook-oldalt üzemeltet, szerkeszt. Ekkor a profil/oldal szerkesztője az, aki dönt arról, hogy el kíván-e helyezni – az Rtv. szerinti – reklámot (legyen az akár saját...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 12.
Kapcsolódó címke: