Matricázott hűtővitrin kihelyezése értékesítés elősegítésére

Kérdés: Gyártói tevékenységet végző vállalkozásunk a tulajdonában álló, a termékeink emblémájával, reklámszlogenjével felmatricázott hűtővitrint bocsát a partnerkereskedői rendelkezésére abból a célból, hogy azok a termékeinket onnan értékesítsék. A hűtő elhelyezéséért (kihelyezéséért) a kereskedőnek díjat fizetünk. Emellett cégünk megállapodik a kereskedővel arról is, hogy a márkanévvel vagy reklámszlogennel feliratozott, nyomtatott reklámot tartalmazó állványokon (display-eken) elhelyezi termékeinket, továbbá a boltban, áruházban kóstolási standot állítunk fel, és a termékünket népszerűsítő pólót viselő hoszteszeket alkalmazunk. Sok esetben egy ügynökséget bízunk meg a szervezési feladokkal. Az állvány szinte minden esetben cégünk tulajdona, s díjat fizetünk a kereskedőnek az állvány kihelyezéséért. Ezen esetekben beszélhetünk-e reklámadó-kötelezettségről, s ha igen, akkor ki lesz a reklámadó alanya?
Részlet a válaszából: […] ...képezne a közzétevő, s így reklámadóalany kereskedőnél.Ami a másik esetet (a gyártó tulajdonában álló display-ekről történő értékesítés) illeti, a helyzet hasonló. A display kihelyezéséről szóló, a vállalkozás és a terméket forgalmazó kereskedő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 30.

Tájékoztató filmek reklámadó kötelezettsége

Kérdés: Cégünk – részint termékeinket bemutató, részint az egészséges életmód kialakítását segítő, betegtájékoztató, oktató célú – tájékoztató filmjei a gyógyszertárak, bevásárlóközpontok üzletterében elhelyezett monitorokon futnak. A monitorok egy részét a helyiség falán rögzítették, más részüket rögzítés nélküli (mozdítható) állványokon helyezték el. A kérdés az, hogy felmerül-e reklám­adó-kötelezettség az említett esetekben, illetve ha igen, akkor ki minősül a reklámadó alanyának?
Részlet a válaszából: […] ...természeti erőket – (a továbbiakban együtt: termék), szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. február 18.

Reklámadó (nyomtatott anyag)

Kérdés: Két belföldi, magánszemélyek tulajdonában lévő társaság – A és B – kapcsolt vállalkozásnak minősülnek. Az A társaság belföldre, míg a B társaság 85-90%-ban külföldre értékesít. A és B társaság belföldön készített reklámanyagokat (pl. katalógus, reklámtáska), amelyeket az értékesítésekhez csatolva használnak fel, belerakva azokat a megrendelőknek összekészített csomagokba. Mindkét társaság a reklámadó alanya. Az adóalapot hogyan határozom meg, megrendelői pozíció vonatkozik-e rájuk, és melyik értékhatár a mérvadó? A reklám közzétevőjétől átvállaló nyilatkozattal nem rendelkeznek.
Részlet a válaszából: […] A kérdésből nem egyértelmű, hogy a reklámanyagok A és B társaság tevékenységét, termékeit népszerűsítik, vagy az ügyfelek tevékenységét.Ha A és B saját tevékenységét, termékét stb. szolgálja a nyomtatott anyag, akkor az saját reklámnak minősül, és az adó alapja a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 13.

Termékdíj a számlán

Kérdés: Cégünk műanyag élelmiszer-csomagoló anyagokat gyárt és forgalmaz. A számláinkon külön soron feltüntetjük a termékdíj adatait, megjegyzésben pedig azt, hogy a bruttó árból mennyi a termékdíj összege. Egyik vevőnk nem hajlandó befogadni a számláinkat, azzal az indokkal, hogy a termékdíj megfizetése és bevallása a gyártót terheli. Cégünk eleget tesz ezen kötelezettségének. A teljesítésről szállítólevéllel rendelkezünk, amelyet a teljesítéskor a vevő aláírt, a számlát viszont nem fogadja be. Az árat a termékdíjjal csökkentettük, ő a termékdíjat nem hajlandó kifizetni. Mit tegyünk a visszaküldött számával? A leírt indokkal egyáltalán megkifogásolható-e számla?
Részlet a válaszából: […] ...társaságnál a termékdíj fedezete az értékesített termék árbevételében térül meg. Ebből következően a termékdíjköteles termék– értékesítésekor a számlázott árban szereplő termékdíj része az árbevételként elszámolandó ellenértéknek,– beszerzésekor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. január 10.

Új termék forgalmazása bevezetésének költségei

Kérdés: Adott évben új típusú termék bevezetése érdekében felmerültek olyan költségek, amelyek a majdani forgalmazás során több év alatt térülnek meg. Ilyen költségek a kültéri és beltéri reklámok felszerelési költségei, értékesítőhely-átalakítás az új típusú előnyösebb bemutatásához, amelyek nem önálló tárgyi eszközök. Elhatárolhatók ezek a költségek?
Részlet a válaszából: […] ...venni, azokat az Szt. 23. §-ának (4)bekezdése szerint kell állományba venni.Az Szt. 82. §-ának (3) bekezdése alapján az értékesítésközvetett költségei közé tartoznak az értékesítéssel, a forgalmazássalkapcsolatos költségek, amelyeket a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 21.

Sportegyesület sporttevékenysége és reklámszolgáltatása

Kérdés: Sportegyesület, mely versenyautóval rendelkezik, és autóversenyeken vesz részt, hogyan kezelheti az új Áfa-tv. szerint a versenyautóhoz kapcsolódó költségeit? A szponzorokkal olyan reklámszerződéssel rendelkezik, hogy a számlázott reklámszolgáltatást, melyet vállalkozói bevételként könyvel, úgy teljesíti, hogy a versenyautó a reklámhordozó.
Részlet a válaszából: […] ...c) pontja ugyan tartalmaz mentesítő rendelkezéseket az említettlevonási tilalmak alól, azok feltételeit azonban (pl. üzemanyagoktovábbértékesítési céllal történő megvásárlása, a versenyautó alapvetőenbérbeadási céllal történő hasznosítása úgy, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 26.